Kadir GURBETCİ

Blog

Haftada 1 milyon kişi şehirlere göç ediyor...

Kadir GURBETCİ

Haftada 1 milyon kişi şehirlere göç ediyor 'Şehir Hayatı ve Ulaşım Kültürü' adlı bir söyleşiyle, Bağlarbaşı Kültür ve Kongre Merkezi'ndeki 1. Üsküdar Kitap Fuarı’nda okuyucuyla buluşan Kadir Gurbetci, önemli konulara değindi.    İSPARK Kurucu Müdürü Kadir Gurbetci, “Şehir Hayatı ve Ulaşım Kültürü” adlı söyleşisinde şehir hayatının gelecekteki yerine dikkat çekerek, önemli konulara ışık tuttu.   2050 YILINDA İNSANLARIN YÜZDE 70’İ ŞEHİRLİ OLACAK Gurbatci, “Dünya’da her hafta 1 milyon kişi daha iyi hayat şartları bulmak amacıyla şehirlere göç ediyor. 2050 yılında dünya nüfusunun yüzde 70’i şehirlerde yaşayacak. Şehirler enerjinin yüzde 75’ini tüketiyor. Karbondioksit salınımının yüzde 80’i şehirlerden, 13’üde taşıtlardan oluşuyor. BİR ARAC, DOĞAYA 8.500 AVRO DEĞERİNDE ZARAR VERİYOR Paris Belediyesi’nin yaptırdığı bir araştırmaya göre; bir aracın ömrü boyunca çevreye vermiş olduğu zararın telafisi ve kirliliğin temizlenmesi için 8.492 Avro gerekli. Avrupa Kentsel Şartı ulaşım bahsinde; özel araç yerine seçenekleri olan toplu taşıma, sokakların sosyal amaçlı kullanılması, hareketlilik, sürekli eğitim- öğretim çabasına vurgusu yapıldı. Batı medeniyetinde meydanların, bizim medeniyetimiz de çarşı, cami, okul ve çeşmenin öne çıktığı, ayrıca meydan ve çarşının farklı işlevleri olduğu ifadeleri kullandı. BÖLGESELE KALKINMA YETERSİZ Kadir Gurbatci, Bölgesel kalkınma ve planlamanın yeteri kadar uygulanamaması sebebiyle, büyükşehirlere göç ettiği vurgulandı. Amaç; iş, aş, daha iyi gelecek düşüncesi, eğitim, güven, sağlık ve şehrin sunduğu rekabet ortamından ‘istifade’ edebilmek. Bu durum tabii olarak, altyapı, enerji, su, toprak, hava kirliliği, ulaşım ve Gayrimenkul fiyatlarını doğrudan etkiledi. Kamusal ortak alanların artması ve engellilerin erişim hakları en çok istenen, ancak istimlak- kamulaştırma- fiyatları ve hukuki süreç yönetim erkinin işini zorlaştırıyor. YAŞANABİLİR BİR ŞEHİR İÇİN BUNLARI YAPMAMALIYIZ 7. İETT Sempozyumu’nda, Beykoz Y.Okulunun İstanbul’un 39 ilçesinde 1200 kişiyle yapılan ankette; yüzde 62,5 trafik sorununu çok ciddi, hafta içi 96,9, hafta sonu 86,2 dakika trafikte geçtiği, bunun da haftada 11 saat yılda 24 güne tekabül etmesi hadisenin boyutunu göstermektedir. Şehirde yaşayanlar; var olan otoparkların kullanılması, otobüs duraklarının sağlı-sollu 15 metreye kadar park edilmemesi, otobüslerin durağa yanaşarak trafik sıkışıklığına mani olmaması, korna gürültü kirliliği yapılmaması, yaya ve üst geçitler kullanılarak trafik akışını kesmemeli, mümkünse sabah ve akşam doruk saatlere randevu verilmemesi, toplu taşım seçenekleri vb. kullanılarak hayatı kolay kılmak gerek” dedi. ŞEHRİN EMİNİ, ŞEHRİ İMAR EDENDİR “Şehir üzerinde yaşayanlarla değerlidir. Şehrin de, tarihten, medeniyet, kültür ve inançtan gelen ruhu vardır. Şehremini ifadesi kuşatıcı bir ifadedir.Fatih Sultan Mehmet; bir şehirde, şehrin, bedenin ve ruhun kirini almak için kanalizasyon, hamam ve kütüphanenin elzem olduğu ayrıca, şehrin emini odur ki; şehri imar eder, halkın gönlünü kazanır sözü birçok şeyi özetler nitelikte. Şehirde yaşamaktan şehirli olmaya terfi etmek bilinci, komşusunu önceleyen ve bir takım oyuncusu ruhuyla bir orkestranın üyesi gibi ahenk içinde huzur bulmak temennisinde bulunan Kadir Gurbetci, söyleşisini bitirerek, kitap imza standına geçti.   SÖYLEŞİ SONRASI KİTABINI İMZALDI Kadir Gurbetci söyleşi sonrası, günümüzde teknolojik gelişmelere paralel olarak, otopark yönetimi ve denetiminde de teknolojik ve otomasyon uygulamaların önemi  ve sürdürülebilir kent içi ulaşım için, gelişmiş teknoloji ile desteklenmiş otopark yönetimi ve denetim zorunluluklarını konu alan, Abdullah Demir ve Ali Karaahmet ile beraber hazırladığı “Otopark Uygulamalarında Teknoloji, Çevre ve Emniyet Faktörleri” adlı kitabını okurlarına imzaladı.   GURBETCİ’NİN İSPARK’TAKİ BAŞARISI 2005- 2011 tarihleri arasında kuruluş aşamasından itibaren 6 yıl İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki İSPARK A.Ş’ de kurucu Genel Müdür olarak görev yapan Kadir Gurbetci, bu sürede 2600 personelle 600 trilyon ciro yaparak,  yüzde 99 değnekçiliği bitirdi. Tarabya ve İstinye’ye Marina yapımı, yeraltı otoparkları, tam otomatik parklar, el terminalları, heliportlar, otobüs, minibüs ve taksi duraklarının düzenlenmesi ve rehabilite edilmesi, sosyete, salı ve cuma pazarının revize edilmesi  gibi önemli işler yaptı. 6 yıllık sürede İSPARK’ta 150 milyon işlemi “Kavgasız ve Kansız”  yapıp, bu vesileyle İSPARK’ın marka olmasını sağladı.